Institute of Education

Selected publications

Éva D. Molnár


Book

  • É., D. Molnár (2013). Tudatos fejlődés. Az önszabályozott tanulás elmélete és gyakorlata. [Conscious Development. The theory and practice of self-regulated learning]. Budapest: Akadémiai Kiadó. https.//mersz.hu/?kdid=266

Edited books

  • É., D. Molnár & T., Vígh (2017, Eds.). PÉK 2017. XV. Pedagógiai Értékelési Konferencia/CEA 2017, 15th Conference on Educational Assessment, Program és absztraktkötet, Programme and abstracts book. SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, Szeged.
  • K., Csullog, É., D. Molnár, B., Herczeg, J., Lannert, I., Nahalka, & A., Zempléni (2014, Eds.). Hatások és különbségek. Másodelemzések a hazai és nemzetközi tanulói képességmérések eredményei alapján. [Effects and Differences. Secondary analysis of the national and international large-scale assessments]. Budapest: Oktatási Hivatal.
  • É., Molnár & L., Kasik (2010, Eds.). PÉK 2010. VIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia. 8th Conference on Educational Assessment, Program és absztraktkötet/Programme and abstracts book. Szeged: SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola.
  • T., Vidákovich & É., Molnár (2007, Eds.). Változó tanulási környezetek, változó pedagógusszerepek. Program és absztraktkötet. [Various learning situations, various teachers’ roles. Programme and abstracts book]. Szeged: MTA Pedagógiai Bizottsága.

Book Chapters

  • É., D. Molnár (2018). Önszabályozás. [Self-regulation] In. László Kasik & Zita Gál (Eds.). Osztályfőnöki óra: másképp. Módszertani segédanyag pedagógusoknak gyakorlatokkal és óratervekkel. [Classroom lesson: differently. Methodological tutorials for teachers with exercises and lesson plans] (pp. 46-52.) Szeged: Mozaik Kiadó.
  • É., D. Molnár (2018). Vezetés. [Leadership] In. László Kasik & Zita Gál (Eds.). Osztályfőnöki óra: másképp. Módszertani segédanyag pedagógusoknak gyakorlatokkal és óratervekkel. [Classroom lesson: differently. Methodological tutorials for teachers with exercises and lesson plans] (pp. 87-93.) Szeged: Mozaik Kiadó.
  • K., Csullog, É., D. Molnár & J. Lannert (2014). A tanulók matematikai teljesítményét befolyásoló motívumok és stratégiák vizsgálata a 2003-as és 2012-es PISA-mérésekben. [Students’ mathematics performance and its correlations with motivation and learning strategies. Secondary analysis of PISA 2003 and 2012]. In. Krisztina, Csullog, Éva, D. Molnár, Bálint, Herczegh, Judit, Lannert, István, Nahalka & András, Zempléni, (Eds.). Hatások és különbségek. Másodelemzések a hazai és nemzetközi tanulói képességmérések eredményei alapján. [Effects and Differences. Secondary analysis of the national and international large-scale assessments]. Budapest: Oktatási Hivatal. 167-211.
  • É., D. Molnár (2014). Az önszabályozott tanulás pedagógiai jelentősége. [The educational significance of self-regulated learning]. In. Buda András & Golnhofer Erzsébet (Eds.). Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2013. Tanulás és környezete. [Studies in the field of Education, 2013. Learning and its Environment]. Budapest: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság. 29-54.
  • É., D. Molnár (2013). Az önszabályozott tanulás szerepe daganatos betegségből gyógyult gyerekek iskolai reintegrációjában. [The role of self-regulated learning in survivors’ school reintegration]. In. Gyöngyvér, Molnár & Erzsébet, Korom (Eds.). Az iskolai sikerességet befolyásoló kognitív és affektív tényezők értékelése. [Affective and Cognitive Components of School Success]. Budapest: Nemzedékek tudása. 47-64.
  • K., Józsa & É., D. Molnár (2013). The relationship between mastery motivation, self-regulated learning and school success: A Hungarian and European perspective. In. Barrett, K. C., Fox N. A.; Morgan G. A.; Fidler D. J. és Daunhauer L. A. (Eds.). Handbook of self-regulatory processes in development. New directions and international perspectives. Taylor and Francis, London and New York. 265–304.
  • É., D. Molnár, E.K., Molnár & és K., Józsa (2012). Az olvasásvizsgálatok eredményei. [Results of Reading Assessments]. In. Benő, Csapó (Ed.). Mérlegen a magyar iskola. [Measurements of Hungarian Schools]. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó. 17-82.
  • É., D. Molnár & L., Székely (2010). The relationship between motivational components and reading competency of Hungarian-speaking children in three countries. A secondary analysis of the PIRLS 2001 and 2006 data. In M. von Davier, & D. Hastedt (Eds.). IERI Monograph Series, Issues and Methodologies in Large-Scale Assessments 3. Volume. IERInstitute, Hamburg. 107-124. [PDF]
  • É., Molnár (2008). A tanulás tanulása, önszabályozó tanulás. [Learning to learn and self-regulated learning]. In. Erzsébet, Korom (Ed.). Kompetencia alapú oktatás és hatékonyság. [Competence-based teaching and efficiency]. A XLIV. Pedagógiai Nyári Egyetem Évkönyve. Szeged: Koch Sándor Tudományos Ismeretterjesztő Társulat. 91-112.
  • É., Molnár & K., Józsa (2006). IKT-val segített oktatás hatása az olvasásképesség fejlődésére néhány hátrányos helyzetű tanuló körében. [Improving of reading comprehension with ICT among disadvantaged students]. In. Krisztián, Józsa (Ed.). Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. [Development of reading ability]. Budapest: Dinasztia Tankönyvkiadó. 281-295.
  • É., Molnár & M., B. Németh (2006). Az olvasásképesség fejlettsége az iskoláskor elején. [The level of reading skills at the beginning of school age]. In. Józsa Krisztián (Ed.). Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztése. [Development of reading ability]. Budapest: Dinasztia Tankönyvkiadó. 107-131.

Peer-reviewed articles

  • É., D. Molnár & Á.V., Nagy (2018). Birth and family factors in the background of persistent primitive reflexes. Pediatric Neurology (Submitted)
  • É., D. Molnár & D., Kovács (2018). Do parents expectations affect children survivors’ health-related quality of life and academic success? A case-study from Hungarian perspective. Supportive Care in Cancer (Submitted)
  • É., D. Molnár & E., Tóth (2018). Az Önszabályozott Tanulás Kérdőív kidolgozása és pszichometriai jellemzői. [Development and psychometric properties of the Self-rgeulated Learning Questionnaire.] Magyar Pedagógia. (In Press)
  • É., D. Molnár, D. Kovács & K., Bartyik (2018). Comparison of quality of life and learning success of adolescents surviving cancer and their classmates. Journal of Cancer Education. (Accepted, In Press)
  • É., D. Molnár (2018). A Gyermeki Viselkedés Kérdőív legrövidebb változatának (CBQ VS-H) magyar adaptációja. [Psychometric characteristics of the Hungarian version of Children’s Behavior Questionnaire – Very Short.] Mentálhigiéné és Pszichoszomatika. (Accepted, In Press)
  • Z., Nagy & É., D. Molnár (2017). Tanulást hátráltató, nem hatékony stratégiák és korrigálási lehetőségeik. [Maladaptive learning strategies and methods of their correction]. Magyar Pedagógia. 117. 4. sz. 347–363.
  • O., Viakter & É., D. Molnár (2017). A többségi általános iskolákban működő speciális oktatással kapcsolatos pedagógustapasztalatok-, attitűdök Vajdaságban. [Teacher experiences and attitudes related to special education in general schools in Vojvodina]. Iskolakultúra. 27. 1-12. sz. 66-76.
  • É., D. Molnár (2017). Erőfeszítés alapú kontroll és végrehajtó funkciók az önszabályozásban. [Effortful control and executive functions in self-regulation]. Magyar Pszichológiai Szemle. 72(4), 509–523.
  • J., Kecskeméti & É., D. Molnár (2016). 8. és 9. évfolyamos tanulók földrajztanulásának sajátosságai a tanítási módszerekkel összefüggésben. [The characteristics of geography learning among 8-9. grades students and its relation with teaching methods]. Iskolakultúra, 26. 10. sz. 58-72.
  • É., D. Molnár (2015). Családi és iskolai környezeti hatások érvényesülése az önszabályozott tanulás működésében. [Family and school factors in self-regulated learning]. Iskolakultúra. 25. 10. sz. 21-35.
  • A. Kárpáti, É., D. Molnár & K., Munkácsy (2014). Pedagogising Knowledge in Multigrade Roma Schools: Potentials and Tensions of Innovation. European Educational Research Journal, 13(3), 325-337. http.//dx.doi.org/10.2304/eerj.2014.13.3.325
  • É., D. Molnár (2010). A tanulás értelmezése a 21. században. [Defining learning in the 21st century]. Iskolakultúra. 20. 11. sz. 3-20.
  • É., Molnár (2009). Az önszabályozás értelmezései és elméleti megközelítései. [Models and theoretical approaches of self-regulation]. Magyar Pedagógia. 109. 4. sz. 343-364.
  • A., Kárpáti & É., Molnár (2004a). Képességfejlesztés az oktatási informatika eszközeivel. [Improving cognitive skills with ICT tools]. Magyar Pedagógia. 104. 3. sz. 293-317.
  • A., Kárpáti & É., Molnár (2004b). Esélyteremtés az oktatási informatika eszközeivel. [Equal opportunities with ICT tools]. Iskolakultúra. 14. 12. sz. 111-123.
  • É., Molnár (2004). Önszabályozó tanulás az Earli-konferencia homlokterében. [Self-regulated learning in EARLI-conference]. Iskolakultúra, 14. 5. sz. 50-57.
  • É., Molnár (2003). Néhány személyes motívum szerepe az önszabályozó tanulásban. [The role of self-related motives in self-regulated learning]. Magyar Pedagógia, 103. 2. sz. 155-175.
  • É., Molnár (2002). Önszabályozó tanulás: nemzetközi kutatási irányzatok és tendenciák. [Self-regulated learning: international research methods and trends]. Magyar Pedagógia, 102. 1. sz. 63-79.
  • É., Molnár (2002). Az önszabályozó tanulás. [The nature of self-regulated learning]. Iskolakultúra. 12. 9.sz. 3-17.

Book Reviews

  • É., Molnár (2001). Tanulmányok az önszabályozó tanulásról. [Articles and studies of self-regulated learning]. Iskolakultúra, 11. 2. sz. 101-103.
  • É., Molnár (2003). A „skacok” ellenkultúrája. [The counterculture of „skacok”]. Iskolakultúra, 13. 6-7. sz. 195-199. (Paul Willis. A skacok. Iskolai ellenkultúra, munkáskultúra.)

Conference Articles

  • É., D. Molnár (2016). The level of self-regulation amongst 5-7 years old Hungarian children. In. Vopova, J, Douda, V., Ruzickova, J. and Dvorakova, M. (Eds.). Proceedings of The 8th MAC 2016. 54-59.
  • A., Kárpáti & É., Molnár (2005). Mentored innovation model in teacher training – A successful method for promoting equity through ICT in education. In. Nikitas Kastis (Ed.). Teachers’ Professional Development. Adressing eLearning, Innovation and Quality in Schooling. Conference Book, CNED-Éifad, Poitiers, France. 66-70.

Articles for the wider public

  • Á., Marton (2014). Tisztelet, öröm és hatékonyság. É., D. Molnár az önszabályozott tanulásról. [Respect, joy and efficiency. Éva D. Molnár on self-regulated learning]. Új Köznevelés, 70. 5. sz. 22-24.

Peer-Reviewed Conference Papers

  • Á.V., Nagy & É., D. Molnár (2018). A családi háttér szerepe a perzisztáló primitív reflexek kialakulásában. [The role of family background in the persistence of primitive reflexes]. In. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2018. november 8-10.
  • K., Nagy & É., D. Molnár (2018). A tanulási stratégiák és a tanulói jóllét összefüggéseinek empirikus vizsgálata középiskolás tanulók körében. [Empirical study of the relationship between learning strategies and students’ well-being]. In. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2018. november 8-10.
  • É., D. Molnár & Z., Gál (2018). Elsőéves hallgatók tanulási stratégiáinak, motívumainak és attitűdjeinek jellemzői. [Characteristics of learning strategies, motives and attitudes of first-year students]. In. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2018. november 8-10.
  • É., D. Molnár & É. Szabó (2018). Az önszabályozott tanulás kognitív és motivációs stratégiáinak összefüggései a mindsettel. [The relationship of cognitive and motivational strategies of self-regulated learning with the mindset]. In. Vidákovich Tibor és Fűz Nóra (Eds.). PÉK 2018. XVI. Pedagógiai Értékelési Konferencia/CEA 2018, 16th Conference on Educational Asessment, Program és absztraktkötet/Programme and abstractbook. Szeged: SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, 2018. április 26-28., 27.p.
  • E., Sebestyén & É., D. Molnár (2018). Az időgazdálkodás és az önszabályozott tanulás kapcsolatának feltárása magyar felsőoktatási hallgatók bevonásával. [The relationship between time management and self-regulated learning among university students]. In. Vidákovich Tibor és Fűz Nóra (Eds.). PÉK 2018. XVI. Pedagógiai Értékelési Konferencia/CEA 2018, 16th Conference on Educational Asessment, Program és absztraktkötet, SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, 2018. április 26-28., 86.o.
  • É., D. Molnár & E., Tóth (2017). Az önszabályozott tanulás stratégiáinak és motívumainak változása longitudinális vizsgálat alapján 4-6. évfolyamon. [Longitudinal study of self-regulated learning strategies and motives among grades 4-6]. In. Kerülő Judit, Jenei Teréz és Gyarmati Imre (Eds.). Program és absztraktkötet. XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Nyíregyházi Egyetem 2017. november 9–11. 370.o.
  • É., D. Molnár, Á.V., Nagy & D., Kovács (2017). The family background of persistent primitive reflexes among 7-9-year-old children. 6th ENSEC Conference, Diversity, Stockholm. 2017. június 7-9., 50.o.
  • É., Szabó, Á., Mihalik Árpád & É., D. Molnár (2017). Az önszabályozott tanulás jellemzői és kapcsolata a mindsettel első éves egyetemi hallgatók körében. [The characteristics of self-regulated learning and its relationship with mindset among first-year students]. In. (Szerzők). Személyes tér – Közös világ. A Magyar Pszichológiai Társaság XXVI. Országos Tudományos Nagygyűlése, Kivonatkötet. Magyar Pszichológiai Társaság Szeged. 2017. június 1-3., 46.o.
  • É., D. Molnár & Á.V., Nagy (2017). Perzisztáló primitív reflexek szerepe a tanulásban 1-3. évfolyamon. [The role of persistent primitive reflexes in learning among 1-3. graders]. In. Éva D. Molnár & Tibor Vígh (Eds.) PÉK 2017. XV. Pedagógiai Értékelési Konferencia/CEA 2017, 15th Conference on Educational Asessment, Program és absztraktkötet, SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, 2017. április 6-8. Szeged, 37. o.
  • É., D. Molnár, E., Tóth & L., Kasik (2017). Az önszabályozott tanulás és a szociálisprobléma-megoldás összefüggései 4. évfolyamon. [The correlations of self-regulated learning and social problem solving in 4th grade students]. In. É., D. Molnár & Tibor Vígh (Eds.) PÉK 2017. XV. Pedagógiai Értékelési Konferencia/CEA 2017, 15th Conference on Educational Asessment, Program és absztraktkötet, SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, 2017. április 6-8. Szeged, 59.o.
  • Z., Nagy & É., D. Molnár (2017). Tanulást hátráltató stratégiák komponensei és pedagógiai vetületei. [Components and educational trends of maladaptive learning strategies]. In. É., D. Molnár és Víght Tibor (Eds.) PÉK 2017. XV. Pedagógiai Értékelési Konferencia/CEA 2017, 15th Conference on Educational Asessment, Program és absztraktkötet, SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola, 2017. április 6-8. Szeged, 88.o.
  • É., D. Molnár (2016). Az önszabályozás mint az erőfeszítés-alapú kontroll és végrehajtó funkciók integrált modellje. [Self-regulation as an integrated model of effortful control and executive functions]. In. Anikó Zsolnai & László Kasik (Eds.). A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése. XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia, Szeged, 2016. november 17-19. 230.o.
  • J., Kecskeméti & É., D. Molnár (2016). A földrajz tantárgy tanulásának és tanításának sajátosságai 8. és 9. évfolyamos tanulók körében. [Characteristics of learning and teaching of geography among 8th and 9th grade students]. In. Zsolnai Anikó és Kasik László (Eds.). A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése. XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia, Szeged, 2016. november 17-19. 264. o.
  • O., Viakter & É., D. Molnár (2016). A többségi általános iskolákban működő speciális oktatás törvényi háttere és az ezzel kapcsolatos pedagógustapasztalatok-, attitűdök Vajdaságban. [The legal background of special education and related teachers’ attitudes in Vojvodina]. In. Anikó Zsolnai & László Kasik (Eds.). A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése. XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia, Szeged, 2016. november 17-19. 393. o.
  • É., D. Molnár és K., Retkesné Androvicz (2016). A szülők nevelési stílusának összefüggései az óvodások önszabályozott viselkedésével. [The relationship between parenting style and self-regulation behavior of kindergartens]. In. Anikó Zsolnai & László Kasik (Eds.). A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése. XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia, Szeged, 2016. november 17-19. 233. O.
  • D., Kovács & É., D. Molnár (2016). Az iskolai boldogulás lehetőségei daganatos betegség után. Esettanulmány három tanulóról. [Academic succes after surviving cancer. Case study of three students]. In. Molnár Gyöngyvér és Bús Enikő (Eds.). XIV. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Program. Előadás-összefoglalók. XIV. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2016. április 23-25. 80.o.
  • É., D. Molnár (2016). Az önszabályozott tanulás jellemzői 4. és 8. évfolyamosok körében. [Characteristics of self-regulated learning among 4th and 8th grade students]. In. Molnár Gyöngyvér és Bús Enikő (Eds.). XIV. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Program. Előadás-összefoglalók. XIV. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2016. április 23-25.140.o.
  • É., D. Molnár & D., Kovács (2015). Daganatos betegségből gyógyult gyerekek és osztálytársaik életminősége és iskolai boldogulása. [The quality of life and learning success of cancer surviving children and their classmates]. In. Tóth Péter, Holik Ildikó és Tordai Zita (Eds.). Pedagógusok, tanulók, iskolák –az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa. Tartalmi összefoglalók. XV. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2015. november 19-21. 264. o.
  • É., D. Molnár (2015). Magyar tanulók matematikai énképe és önhatékonysága a PISA-mérések alapján. [Development of reading ability]. In. Csíkos Csaba és Gál Zita (Eds.). XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Program. Előadás-összefoglalók. Szeged, 2015. április 23-25.114. o.
  • É., D. Molnár & D., Kovács (2014). Tanulási stratégiák és motívumok daganatos betegségből gyógyult gyerekek és osztálytársaik körében. [Learning strategies and learning motivation among healthy children and cancer survivors]. In. Buda András (Ed.). Oktatás és nevelés – gyakorlat és tudomány. Tartalmi összefoglalók. XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, 2014. november 6-8. 393. o.
  • É., D. Molnár (2014). A tanulási motívumok és stratégiák szerepe a magyar tanulók teljesítményében a PISA-mérések alapján. [The role of learning motivation and learning strategies in the Hungarian students’ performances based on PISA]. In. Buda András (Ed.). Oktatás és nevelés – gyakorlat és tudomány. Tartalmi összefoglalók. XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, 2014. november 6-8. 98. o.
  • É., D. Molnár (2014). A naplózás módszerének lehetőségei az önszabályozott tanulás vizsgálatában. [The possibilities of the diary method in the assessment of self-regulated learning]. In. Korom Erzsébet és Pásztor Attila (Eds.). XII. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Program. Előadás-összefoglalók. Szeged, 2014. május 1-3. o.
  • É., D. Molnár & E.K., Molnár (2013). A szövegalkotás és a szövegértés összefüggései egy 9. évfolyamos mintán. [The correlation of writing and reading comprehension on a 9th grade sample]. In. Józsa Krisztián és Fejes József Balázs (Eds.). XI. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Program. Előadás-összefoglalók. Szeged, 2013. április 11-13.44. o.
  • Á., Hódi, E., Tóth & É., D. Molnár (2012). Comparing Hungarian Students’ Reading Development in Continuous and Non-continuous Text Types. AERA, 2012. Vancouver, Canada.
  • A., Borda-Fazekas & É., D. Molnár (2012). Diszlexiás és többségi tanulók szövegértése és olvasási motivációja. [Literacy and reading motivation of dyslexic and majority students]. In. András Benedek, Péter Tóth & Anildo Vedovatti (Eds.) A munka és nevelés világa a tudományban. Program és tartalmi összefoglalók. XII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2012. november 08-10. 277. o.
  • É., D. Molnár (2012). Sajátos nevelési igényű tanulók teljesítménye a diagnosztikus feladatokban. [Performance of students with special educational needs in diagnostic tests]. X. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2012. április 26–28. 154. o.
  • L., Kasik & É., D. Molnár (2012). A szövegértési teljesítmények szövegtípus és pszichikusstruktúra szerinti különbségei. [Differences in reading comprehension based on text type and task structure]. X. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2012. április 26–28. 151. o.
  • Á., Hódi & É., D. Molnár (2011). Negyedik évfolyamos tanulók szövegértésének longitudinális vizsgálata. [Longitudinal assessment of 4th grades’ reading comprehension]. XI. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2011. november 3-5. 172. o.
  • É., D. Molnár (2011). Az önszabályozott tanulás összefüggései az attribúció és önhatékonyság szintjével 5. évfolyamon. [The correlations of self-regulated learning with the level of attribution and self-efficacy in 5th grade students]. IX. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2011. április 29-30. 35.o.
  • É., D. Molnár (2010). A sajátos nevelési igényű tanulók mérés-értékelésének akadálymentesítése. [Accessibility assessment of pupils with special educational needs]. X. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2010. november 4-6. 259. o.
  • É., D. Molnár (2010). A sajátos nevelési igényű tanulók mérés-értékelésének lehetőségei. [Opportunities for measuring and evaluating students with special educational needs]. Szimpózium. X. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2010. november 4-6. 258. o.
  • É., D. Molnár (2010). A tanulással kapcsolatos célok szerepe az önszabályozott tanulásban. [The role of learning goals in self-regulated learning]. X. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2010. november 4-6. 205. o.
  • É., Molnár & L., Székely (2010). Magyar tanulók motívumainak és olvasási eredményeinek összefüggései a PIRLS-mérésekben. [The relationship between motives and reading comprehension of Hungarian students in PIRLS assessments]. VIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2010. április 16-17., 120.o.
  • É., Molnár, M., B. Németh & Á., Hódi (2009). The longitudinal assessment of Hungarian students’ reading comprehension from grade 2 to grade 4. 13th European Conference for Research on Learning and Instruction, Amsterdam, August 25 – 29, 2009.
  • Cs., Csíkos & É., Molnár (2009). Az olvasásra vonatkozó meggyőződések és a szövegértési teljesítmény összefüggései 3-5. osztályban. [Connections of reading beliefs and reading comprehension performance at 3th and 5th classes]. VII. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2009. április 24-25., 26.o.
  • É., Molnár (2008). Az önszabályozó tanulás elemeinek fejlesztése tantárgyi keretek között 5. évfolyamon. [Developing the components of self-regulated learning in subject matter in 5th grade]. VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2008. november 13-15.
  • É., Molnár (2008). Az olvasási képesség vizsgálata kisiskolás korban. [Assessment of reading skills in elementary school]. VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2008. november 13-15.
  • É., Molnár (2008). Kognitív képességek fejlettsége az oktatás alapozó szakaszában. [The level of cognitive skills in elementary school]. Szimpózium. VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2008. november 13-15.
  • É., Molnár (2008). Az olvasási képesség fejlettségének longitudinális vizsgálata. [Longitudinal assessment of reading ability]. VI. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2008. április 11-12. 67. o.
  • É., Molnár (2007). The development of self-regulated learning based on enrichment of goals, self-efficacy and attributions. 12th European Conference for Research on Learning and Instruction, Budapest, Hungary, August 28 - September 1, 2007.
  • É., Molnár (2007). Az IKT-val segített oktatás hatása hátrányos helyzetű tanulók önszabályozó tanulására. [The impact of ICT-supported education on self-regulated learning among disadvantaged students]. V. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2007. április 12-14. 124. o.
  • É., Molnár (2006). Az önszabályozó tanulás fejlesztése. [Development of self-regulated learning]. Szimpózium. VI Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2006. október 24-26. 173.o.
  • É., Molnár (2006). Az önszabályozó tanulás fejlesztésének eredményei az 5. és 9. évfolyamosok körében. [Results of the improvement programme of self-regulated learning among grades 5 and 9]. VI Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2006. október 24-26. 174.o.
  • E., Kisné Bor, É., Molnár & M., B. Németh (2006). Dél-Alföldi kisiskolások olvasásképességének fejlettsége. [The level of reading ability among Hungarian elementary-school students]. VI Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2006. október 24-26. 101.o.
  • É., Molnár (2006). Tanulási motívumok differenciált vizsgálata és fejlesztése. [Differentiated assessment of learning motives]. Szimpózium. PÉK, IV. Pedagógiai Értékelési Konferencia, SZTE és Csongrád Megyei Szak- és Szakmai Szolgáltató Intézet, Szeged, 2006. április 20-22. 43.o.
  • É., Molnár (2006). Számítógéppel segített oktatás hatása hátrányos helyzetű tanulók motivációjára. [The impact of computer-supported education on the motivation of disadvantaged students]. PÉK, IV. Pedagógiai Értékelési Konferencia, SZTE és Csongrád Megyei Szak- és Szakmai Szolgáltató Intézet, Szeged, 2006. április 20-22. 47.o.
  • M., B. Németh, É., Molnár & M., Dózsa (2006). Az olvasásképesség fejlettsége az iskoláskor elején. [The level of reading ability at the elementary school]. IV. Pedagógiai Értékelési Konferencia, SZTE és Csongrád Megyei Szak- és Szakmai Szolgáltató Intézet, Szeged, 2006. április 20-22. 49.o.
  • É., Molnár (2005). Az önszabályozó tanulás fejlettsége hátrányos helyzetű tanulóknál a tanulói kérdőívek és tanári interjúk alapján. [The level of self-regulated learning for disadvantaged students based on student questionnaires and teacher interviews]. V. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2005. október 5-7. 240.o.
  • É., Molnár (2004). Az önszabályozó tanulás vizsgálata és elemzése modern tesztelméleti módszerekkel 10-17 éves korban. [Assessing and analyzing the level of self-regulated learning with modern assessment methods at the age of 10-17]. IV. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2004. október 20-22. 92. o.
  • É., Molnár (2003). Learning ability, text comprehension, study strategies and motivation. The case of students in vocational education. 10th European Conference for Research on Learning and Instruction, Italy, Padova, 2003. augusztus 26-30. 662.o.
  • É., Molnár (2003). Hátrányos helyzetű tanulók önszabályozó tanulása és motivációja. [The level of self-regulated learning and learning motivation for disadvantaged students]. III. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2003. október 9-11., 281.o.
  • A., Zsolnai, K., Józsa, E.K., Molnár & É., Molnár (2002). A szociális kompetencia fejlesztésének lehetőségei a tanárképzésben. [Opportunities for developing social competence in teacher training]. II. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2002. október 24-26., 116.o.
  • É., Molnár (2001). Study habits, motivational preferences and self-related cognition. An empirical study on self-regulated learning in 14- and 17-year-old Hungarian students. 9th European Conference for Research on Learning and Instruction, Switzerland, Fribourg, August 28 – September 1. 2001. 127. o.
  • É., Molnár (2001). Metakognitív stratégiák szerepe az önszabályozó tanulásban. [The role of metacognitive strategies in self-regulated learning]. I. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2001. október 25-27., 336. o.

Peer-Reviewed Conference Posters

  • É., Molnár & Sz., Jámbori (2007). The impact of personal goals on self-regulated learning. 12th European Conference for Research on Learning and Instruction, Budapest, Hungary, August 28 - September 1, 2007.
  • É., Molnár (2005). Age-related changes in self-regulated learning. A study of 10-20-year-old Hungarians. 11th European Conference for Research on Learning and Instruction, Nicosia, Cyprus, 2005. augusztus 23-27. In. Constantinou C P; Demetriou D; Evagorou A; Evagorou M; Kofteros A; Michael M; Nicolaou Chr; Papademetriou D; Papadouris N (Eds.) 11th European Conference for Research on Learning and Instruction. Multiple Perspectives on Effective Learning Environments Biennial Meeting.
  • A., Kárpáti & É., Molnár (2005). Promoting equity through ICT. First results of the Gypsy Educational Computing Project. In. Constantinou C P; Demetriou D; Evagorou A; Evagorou M; Kofteros A; Michael M; Nicolaou Chr; Papademetriou D; Papadouris N (Eds.) 11th European Conference for Research on Learning and Instruction. Multiple Perspectives on Effective Learning Environments Biennial Meeting. 1271 p.
  • É., Molnár (2002). A tanulási énkép és motiváció szerepe az önszabályozó tanulásban. [The role of self-concept and motivation in self-regulated learning]. II. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2002. október 24-26., 248.o.
  • É., Molnár (2001). Az önszabályozó tanulás vizsgálata Magyarországon, tanulási szokások, motívumok és a tanulási éntudat területein. [Assessing self-regulated learning in Hungary, learning habits, motives, and learning self-concept]. I. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2001. október 25-27., 40. o.